Sportjaink
Ezen az oldalon rövid ismertetőket találsz az egyes sportokról. Ha hiányzik a listából egy sportág ne habozz, írd meg nekünk és mi felvesszük.
G-K

Programok
Ha tudsz egy jó programot, oszd meg velünk is !
Intézmények
Ha ismersz egy jó intézményt, ajánld nekünk is !
Jet-ski
Leírás
Általános technikai szabályok: zártpályás, offshore, szlalom versenyek

A pálya egy piros és sárga bójákkal kijelölt terület. A pirosat bóját úgy kell megkerülni, hogy menetirány szerint a bal, a sárgát pedig hogy a menetirány szerint a jobb kezünk felől legyen. A versenyzőknek egy ilyen pályán meghatározott számú kört kell megtenniük, vagy offshore verseny esetén 30 perc +1 kört teljesíteniük. A bójakihagyást 1 kör levonással büntetik, kivétel ha versenyző szabályosan visszafordulva korrigálja a hibát. Bóján keresztül menni, átugratni tilos, ha mégis előfordul szintén 1 kör levonás a büntetése. A hibákat bójabírók figyelik és regisztrálják.

Verseny előtt minden versenygép műszaki átvételen esik keresztül, amelyen az IJSBA és a Magyar Jet-Ski Szövetség kategóriánkénti technikai előírásainak a gépeknek meg kell felelnie. Vizsgálatra kerülnek a motor, a zajszint, az akkumulátor, annak mérete, rögzítése, a hajótest épsége, az alapjárat, a bukóslussz, az üzemanyagtartály, a rögzítés, az orrütköző, a vonószem hurok, az üzemanyag, a sponsonok, a stabilizátor. Ezenkívül a versenyző védőfelszerelése, versenyzői száma, annak helyes elhelyezése is ellenőrzésre kerülnek. (Mentőmellény, gerincvédő, lábvédő, sisak, rajtszám mellény, rajtszám a hajótest mindkét oldalán.) A futamot követően 30 percen belül műszaki óvást lehet benyújtani; amennyiben az óvás ténye beigazolódik, az érintett versenyző kizárásra kerül.

A zártpályás verseny indítása gumiköteles startkapuval történik, amelyet távirányítóval hoz működésbe az indító bíró. Indítás előtt a versenyzők egy vonalban sorakoznak fel a startkapu előtt, ahol álló típusú jet-skiknél 1, ülősöknél 2 segítő ember fogja a járó motorral startra váró járműveket, amelyek kb. négyezer fordulatig foghatók meg. A start a 2-es szám felmutatásával kezdődik. (Ekkor még egy alkalommal lehet 2 perc időt kérni.) Ezután a helyére kerül az 1-es szám, melyet 1-5 másodpercen belül az indító bíró lebillent, és ezzel egyidőben megnyomja a gumikötelet kioldó távirányító gombját. Ha valaki startnál kiugrik és eléri a gumikötelet, az újraindításnál büntetésben részesül. Az 1-es szám lebillenéséig sisakon tartott indítókulccsal, és álló motorral várakozik.

A start egyenesben a kék fordítóbójáig egymást keresztezni tilos. A célbóják fekete-fehér kockásak, minden körben közöttük kell elhaladni.

Zártpályás versenyeknél amennyiben a rendelkezésre álló vízfelület nagysága engedi kijelölnek egy azonos idő alatt teljesíthető párhuzamos szakaszt. A pálya egy ponton szétválik, később újra találkozik, közben bójákkal jelölt szlalom szakaszt kell teljesíteni. Itt előzési lehetőség adódik, és nem képez hullámokat az előtte haladó jármű.

Különböző színű zászlók tájékoztatják a versenyzőket.

zöld: szabad, tiszta a pálya
piros: meg kell állni, pályazárlat
sárga: figyelmeztetés; veszély vagy bukás történt, de folytatódik az edzés vagy verseny
kék: kötelező utat adni a körözni szándékozó versenyzőnek
fekete: versenyből való kiállítás (veszélyes versenyzés, hibás jet-ski)
fehér: utolsó kör
kockás: a verseny végét jelzi a kürtszóval együtt

Általában 3 futam egy verseny. Minden futamban az első 20 versenyző kap pontot, ezek összege adja a végeredményt. Pontegyenlőség esetén az egymás elleni utolsó futam jobb eredménye dönt.

Offshore típusú versenyeken felvezetéses vagy LeMans indítást alkalmaznak. A felvezetéses rajtnál egyvonalban haladnak a versenyzők az indítóhajó mellett, és zászlójelzésre indulnak. A LeMans startnál a versenyzők felsorakoznak a parton egyenlő távolságra, kb. 10-20 méterre a vízi járműveiktől és az indító jelére odafutnak a gépükhöz, elindítják a motort, és elindulnak a pályán.
 
Forrás: